20101205

Morgen


Vi vågner først 10.45. Vi vågner mere end en time for sent. 
Du skal i skole, jeg skal drikke kaffe med din søster.
Hun banker på, du ligger i sengen, jeg står i døren. 
Du snakker lidt om vejret. Jeg kysser dig et par gange. 
Da vi kigger ud på gaden, kan vi ikke se din søster.
Et kvarter senere har du både vasket hår og taget en skjorte på. 
Din lejlighed lugter af cigaretter, men det mærker vi intet af.
Du siger, du bare møder til næste blok. 
Jeg går fire sale ned og to blokke hen. 
Der er så mange sko i din gang, jeg snubler næsten over et par, da du kysser mig farvel. 
Jeg træder ud, du læner dig op ad karmen, der står orkidéer i vinduet på 3. sal, de er alt, hvad jeg kan se, da du siger "God tur hjem".
Cyklerne er betrukket med is, mine læber er så varme, at de kan tø hele denne novembermorgen op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar